اهمیت بیمه الکترونیک

/, اینشورتک, بلاگ/اهمیت بیمه الکترونیک

اهمیت بیمه الکترونیک

 

برای مطالعه مطالب بیشتر  در آدرس جدید بلاگ ما،  اینجا را کلیک کنید.

 

با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و فناوری اطلاعات یکی از مفاهیمی که در این میان کاربرد گسترده ای پیدا کرده بیمه الکترونیک است. بیمه الکترونیک را می توان کاربرد اینترنت و تکنولوژی اطلاعات برای ارائه خدمات بیمه‌ای معرفی نمود و می‌توان گفت این مفهوم طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های شرکت‌های بیمه‌گر اعم از تبادلات داخلی و خارجی را به خود اختصاص می‌دهد، به گونه ای که باعث تسریع و شفافیت در امور بیمه می‌گردد.

اگر بخواهیم کلی به این تکنولوژی نگاه کنیم می‌توان بیمه الکترونیک را فرآیندی شامل ارائه خدمات بیمه‌ای در بسترهای دیجیتالی از جستجوی بیمه گرفته تا خرید و عقد قرارداد آنلاین در نظر گرفت. از طرف دیگر  بیمه الکترونیک شامل برنامه‌های کاربردی و تکنولوژی‌های مرتبط در جهت ایجاد خدمات آنلاین بیمه ای است که به کمک این تکنولوژی‌ها امکان دسترسی به خدمات مورد نظر به ذینفعان و مشتریان را با استفاده از واسط‌های ایمن و بدون حضور فیزیکی فراهم اورده است.

 

علاوه بر این، بیمه الکترونیک مواردی مانند کاهش نرخ حق بیمه، از بین رفتن محدودیت‌های مکانی و زمانی، افزایش حجم فروش، دسترسی آسان به اطلاعات، کاهش هزینه های معاملاتی، مشتری مداری، تخصصی شدن فعالیت‌ها و تغییر ساختار شبکه فروش برای مشتریان در بسترهای تجارت الکترونیک ایجاد کرده است، که با عث تحولی شگرف در سیستم‌ مالی و گردش حساب شرکت‌های بیمه شده است. همچنین صدور کارت‌های اعتباری بیمه ای نیز از جمله ابزارهای نوین این صنعت است، که تعرفه های بیمه ای را دستخوش تغییرات بسیاری کرده است.

از آنجایی که در دنیای نوین تجارت، بیمه مجموعه ای پر رقابت می باشد که از  فاکتورهای بازار ، اقتصاد اجتماعی و فناوری به منظور موفقیت هر چه بیشتر بهره می گیرد، لذا کسب جایگاه مناسب رقابتی نیز یکی از اهداف شرکت های بیمه‌گر در صنعت بیمه است که اهمیت به کارگیری بیمه الکترونیک را بیشتر از پیش نمایان می سازد. این برتری رقابتی جز از طریق رشد توانایی های سازمان در مواجهه با مشتریان ، تامین کنندگان خدمات جایگزین و تازه واردها به بازار امکان پذیر نیست. در نتیجه بکارگیری بیمه الکترونیک منجر به ایجاد مزیت رقابتی برای بیمه گر در بازار و سودآوری بیشتر در کسب و کار بیانجامد.

منبع: تازه‌های جهان بیمه

By | ۱۳۹۷-۸-۱۹ ۱۱:۰۹:۳۱ +۰۰:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷|Categories: insurtech, اینشورتک, بلاگ|Tags: , , |بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه